onsdag 28 december 2016

Känner mig lite snuvad på julen


Advent var en rolig och mysig tid i år. Jag älskade julkalendern och såg fram emot varendaste avsnitt. Det kändes riktigt sorgligt när Selmas saga slutade på julafton.


Det händer så mycket roligt i advent: julfest på jobbet, julbord med vänner, adventstapasfest med grannarna, julmys med pysselvännerna bak av pepparkakshus. Jag njuter hela advent. Fast i år flög veckorna bara förbi. Det var så mycket att jag nästan inte hann landa.


Och samma sak med julen. Den var över innan jag knappt hunnit blinka. Fyra trevliga dagar med middagar och fika tillsammans med familj, släkt och vänner. Fyra dagar utan att julstämningen infann sig. Det var trevliga dagar, men om jag ska vara ärlig så känner jag mig lite snuvad på den här julen eftersom jag aldrig hann få den där julkänslan.


Jag tror främst att det beror på vädret. Trots att det har blåst en hel del så har det varit en väldigt solig och varm jul. Gräsmattan lyser som en golfbana utanför fönstret. Fast nu när julen är över så är det förstås väldigt trevligt med solen och det gröna gräset … jag önskar bara att det inte var så långt till nästan jul.

1 kommentar:

  1. Vi verkar vara flera som känner liknande i år vilket är sorgligt när det är ett helt år till nästa jul <3
    Måste skriva vilket mysigt växthus du har!

    SvaraRadera