torsdag 30 november 2017

Äntligen fritt fram att jula sig!



Jag gick hem vid lunch i går och hade hela eftermiddagen på mig smyga igång med adventsmyset. Efter en tur till blomsteraffären bakade jag sött saffransbröd och matbröd med saffran i. Dessutom blev det små hamburgerbröd av matbrödsdegen. De ska bli till snittar på nästa veckas julpyssel. Eftersom det är kåldolmen dag i dag så passade jag även på att göra kåldolmar. Inte så adventigt kanske, men så gott! Heller kåldomens dag än kanelbullens ;)

På kvällen satte maken upp adventsljusstakarna och adventsstjärnan. Observera singularis. Min mest älskade stjärna verkar vara spårlöst försvunnen. Jag tror att den ligger på ett smart ställa på vinden, men risken är att den har hamnat på soptippen. Vi storstädade vinden i somras och gjorde oss av med två tredjedelar av innehållet. Ska nog ta en tur upp dit lite senare i hopp om att se något jag inte såg i går.

I väntan på det lyssnar jag på Weeping Willows nya julalbum ”Snowflakes”. Jag funderar på att koka knäck och läsa något juligt. I kväll ska jag till en före detta arbetskamrat och julpyssla med kollegor från tiden på tidningen. Det ska bli riktigt mysigt!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du har en riktigt fin första advent!

    Ditt uterum är så otroligt fint, precis ett sådant jag drömmer om, inredningen, golvet, kaminen, allt!!

    SvaraRadera