fredag 18 november 2016

Pysslar julkort


Jag har varit allvarligt oroad för årets advent. Anledningen är att jag för jobbets räkning har studerat och tagit lektioner för C-kort och i måndags körde jag upp. Tänk om det inte hade gått vägen? Då hade jag fått fortsätta att hänga över böckerna med beskrivningar av bränslets väg genom lastbilsmotorn. Det skulle allvarligt ha sabbat jultiden.

Men jag klarade både det muntliga provet och uppkörningen – så nu är det fritt fram att jula precis hur mycket som helst. Är så lättad och glad. Ser fram emot att själv få ratta bokbussen.

Nu är jag långledig och har släpat fram massor av pysselgrejer. Här ska det bli julkort. Vet inte riktigt hur jag ska göra, men jag kommer nog på något. Kul ska det i alla fall bli. Spotifylistan med julmusik snurrar förstås och jag undrar om det inte är dags att öppna en flaska glögg framåt eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar