torsdag 9 november 2017

Julrosor och drömmar om julbröd


Ibland är det extra välbehövligt med en ledig dag. Så känns det i dag. Jag börjar faktiskt längta efter julledigheten – den är ju inte sååå långt bort. Märkligt nog fick jag ledigt de dagar jag önskade, trots att jag var långledig förra julen. Det betyder att jag är ledig i två och en halv vecka. Så härligt! Jag försöker att låta bli att börja julpyssla, men det är svårt. Så länge är jag glad åt att julrosorna har börjat blomma bland alla höstlöv.

Jag har även börjat tänka på julbak. Jag är så sugen på att baka lussekatter och julbröd. I morse hittade jag ett recept på saffranslimpa. Den fick mig nästan att ge upp planerna på att baka små hönökakor. Till slut nöjde jag mig med att spara receptet på saffranslimpan. Men snart så … snart kommer det att dofta saffran, apelsin, kanel, ingefära och pomerans i hela huset. Jösses vad jag läntar!

1 kommentar:

  1. Samma sak här, jag längtar också efter julbaket!! Fast jag fuskade lite i fredags och bakade saffransmuffins. Oj så gott :)

    SvaraRadera