onsdag 9 december 2015

Pysselkväll med vänner


I kväll var det pysselträff hemma hos mig. Traditionen är att alla gör snittar att ta med och så pysslar var och en med det den vill. Jag gjorde laxsnittar med röra, fast de godaste var nog finn crisp-bitarna med gräddfil, rödlök och Kalixrom. Grannen Lindas minitoast med äpple och senap var inte heller dumma.


Tanken var att jag skulle ha gjort en julkula. Jag brukar göra sådana varje år och har nästan bara egentillverkade i julgranen. Men det fanns så mycket annat spännande. Maria hade med sig tjock folie som hon skar i remsor. Jag har alltid velat göra en snöflinga, men aldrig riktigt förstått hur det ska gå till. Med hennes hjälp har jag nu tillverkat två stycken och är så nöjd.

Anna hade med sig ark tillverkade av vax från hennes egna kupor och jag fick ett att göra ljus av. Faktiskt en liten dröm som gick i uppfyllelse. Frågan är om jag kommer att tända ljusen. De doftar ju så gott som de är.

Eftersom det är advent blev det dessutom julklappsspel. Riktigt roligt. Vi var två som absolut ville ha samma kakstämplar. Anna vann. Men jag fick två jättefina kakburkar med matchande servetter. Det blir finfint till julens fikastunder.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin och stämningsfull blogg!
    Det är klart att du ska elda ljusen :)
    Det går att göra nya.
    /Anna

    SvaraRadera