måndag 28 december 2015

Solsken och glittersnö

Julen har varit härlig med middagar med familj, släkt och vänner. I går var första dagen utan några planer och det var väldigt skönt att inte göra mer än att läsa bok, äta julgodis och ta tupplurar.

I dag är det strålande solsken, en minusgrad och glittrande snö. Jag har åkt längdskidor och ätit julrester i växthuset.



Under längdskidturen spanade jag efter spår i hopp om att hitta en ledtråd till vem som åt skinkan som min faster och jag rimmade i början av advent och som jag kokade natten till julafton. Trodde väl aldrig att någon skulle klara av att få upp locket till lergrytan. Gissar att det är samma pälsboll som slickade i sig pannacottan vi skulle ha serverat efter juldagslunchen och grannens revbensspjäll. Att döma av spåren så misstänker jag att det är Herr Mink som har varit framme. Hoppas att han hann dricka ordentligt innan det blev ishinna på dammarna.

1 kommentar:

  1. Ojdå, vilken luring! Du tror inte på räv? Bekanta till oss hade gjort en stor stek, som de skulle servera på den restaurang de hade. De såg när räven for iväg med steken, som låg i en gryta med stor sten på locket. Fast den räven fick ingen pannacotta. / Britt

    SvaraRadera